fredag 8 oktober 2010

Denne dagen for 2 år siden

8 oktober for 2 år siden så kjøpte jeg counterstike source. Fikk min storebror til å installere det for meg mens jeg var på jobb. De nærmeste månedene så gjorde jeg ikke annet enn å spille. Mitt mål var å bli like god som broren min, eller mest for å ta ham. Noe jeg gjorde 9 måneder seinere =) Stolt var jeg.

For 1 måned siden flyttet jeg til ny leilighet, med internett i leie. Selvfølgelig var det trådløst. Går jo ikke an å spille trådløst. Lagger jo som bare det, og folk bli irriterte. Men det var jo ikke det verste det da. Har jo opp i mot 1900 i ping. Kommer jo faen ikke inn på en server!
Da bestemte jeg meg for å bestille eget nett. Først prøvde jeg canal digital, siden vi hadde det i forrige leiligheten og hadde fått en utrolig bra linje der. Idioten i telefonen sier dem ikke kan gi oss nett der vi bor. Bare kabel tv, enda vi bare har flyttet max 800m fra der vi bodde tidligere. Kjente det begynte å boble i magen. Men men takket høflig for hjelpen. Men i mitt stille sinn hadde jeg bare lyst til å be han dra til helvete.

Deretter så ringte jeg nexgentel, for dem bruker broren min som bor 200m fra meg. Fikk god kontakt med han på service senteret. Prøvde å få 40/20 line som min bror har, men det visste seg at jeg bodde for langt unna! 130 meter for langt unna!! Jeg kjente det begynte å koke i meg enda en gang. Men han skulle hjelpe meg så godt han kunde, fortalte jeg spillte, viste seg at han også spilte noe spill, husker ikke riktig hva det var. Men han forstod min frustrasjon. Så han tilbød meg en helt grei line til bedre pris. Spurte så hvor lang tid det tok før jeg skulle få det. Han svarte at det tok ca 4 uker. Kjente igen det begynte å boble i meg. 4 uker uten å kunne spille!! Kjente abstinensene strømme på. Spurte han om det var mulighet å få det litt raskere. Joda det var noe han skulle prøve på.

Dagen etter fikk jeg melding fra nexgentel om at han som installerer skulle komme uka etter. Jeg jublet men det varte ikke lenge. Jeg reiste til Sverige før dem kom. Ned til kjæresten min, deilig å kunne spille igjen. Dagen kom da de skulle installere nettet. Jeg ble oppringt av mamma som fortalte at dem ikke fant et eneste uttak for Internet. Det boblet over!! Flashback (akkurat dette skjedde for 1 år siden da jeg flyttet til en annen leilighet) Jeg sa at hun får ta å ringe huseier å spørre hva dette var, si at vi må jo ha hustelefon sa  jeg.

Noen minutter seinere ringer hun opp igjen. Da viste det seg at når huseieren pusset opp så synes han det var så mange kabler i leiligheten at han klippet dem av! Jeg ble så forbannet, ja men for helvete mener han at man ikke skal kunne ha hjemme telefon?

Men vi ble i hvertfall enige om å legge inn ny kabel, noe som skulle koste rundt 3000 så huseier og jeg skal dele på det da i hvertfall. Men dem har jo ikke vært her enda! Nå som helgen er rundt hjørne kommer abstinensene. Hva faen skal jeg gjøre i helgen nå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar